REKLAMACJE I ZWROTY
Prawo odstąpienia od Umowy
1. Klient/Użytkownik może w terminie 14 dni, od dnia którym wszedł w posiadanie Produktów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta/ Użytkownika weszła w posiadanie.
2. Użytkownik/ Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia np. poprzez wysłanie oświadczenia w formie pisemnej(listem) na adres wskazany w pkt. II Regulaminu lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@firankomania.pl. W tym celu, Użytkownik może skorzystać z wzoru formularza zamieszczonego przez Sprzedawcę na końcu niniejszego Regulaminu
3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Użytkownik/ Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. Sprzedawca wyśle niezwłocznie Klientowi/Użytkownikowi na jego Adres e-mail informację o otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Skutki odstąpienia od Umowy:
a) w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi/Użytkownikowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności (w tym koszty dostawy z zastrzeżeniem litery c) poniżej); Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta/Użytkownika dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
b) zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Klienta/Użytkownika przy składaniu Zamówienia, chyba że Klient/Użytkownik wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, ale w każdym przypadku Klient/ Użytkownik nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
c) Jeżeli Klient/Użytkownik korzystający z prawa do odstąpienia od Umowy wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi/Użytkownikowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Użytkownika/ Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
d) Produkt może zostać zwrócony w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy.
7. Użytkownik/ Klient powinien odesłać Produkty do Sprzedawcy na adres wskazany w punkcie II Regulaminu. Klient/ Użytkownik ponosi bezpośrednie koszty zwrotu. Użytkownik/ Klient powinien odesłać Produkt niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Użytkownik/ Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od niniejszej Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient/ Użytkownik odesłał Produkt przed upływem terminu 14 dni.
8. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi/Użytkownikowi w przypadku zawarcia Umowy w której przedmiotem świadczenia rzecz zakupiona łącznie z usługą szycia na miarę.
IX. Postępowanie reklamacyjne;
Rękojmia konsumencka; Gwarancja
1.Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania towaru,. W przypadku, gdy okaże się, że dostarczony towar jest niezgodny z zamówieniem, Klientowi przysługuje prawo do wymiany towaru na zamówiony bądź nowy. Odesłanie zamówionego towaru następuje na rachunek Sprzedawcy.
2.Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni. W przypadku uwzględnienia reklamacji, Klientowi wysyłany jest nowy egzemplarz w miejsce niezgodnego z zamówieniem. W przypadku, gdy reklamacja nie zostanie uwzględniona, Sprzedawca zareklamowany towar odsyła na swój koszt. W sytuacji braku zamówionego a niewadliwego towaru, Sprzedawca informuje o tym Klienta mailem bądź telefonicznie. Wedle wyboru Klienta – uiszczona należność jest zwracana na jego rachunek bankowy, albo wysyłany jest inny towar w tej samej cenie, wybrany przez Klienta. Koszty przesyłek ponosi Sprzedawca.